Hoe kan men de voorraad in de kasten op patiëntenkamers beheersen?

Home Forums Forum Hoe kan men de voorraad in de kasten op patiëntenkamers beheersen?

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  jfranken@elkerliek.nl 6 jaren, 10 maanden geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

m.dams@fontys.nl
    Sleutelbeheerder

Hallo HKM´ers,

Op onze afdeling is de voorraad in de patiëntenkamers groter dan de dagvoorraad  (voorraad voor 24 uur). Met voorraad bedoel ik handdoeken, washandjes, incontinentiemateriaal enz.
    Als verpleegkundigen zijn wij van nature geneigd om te zorgen dat er altijd genoeg is, dus blijven maar bijvullen. Met als gevolg dat de handdoek die onderaan op de stapel ligt, niet snel gebruikt wordt. Herkenbaar probleem?

Ik ben als HKM´er bezig de voorraad die in de kasten ligt opnieuw in te delen. Daarom ben ik benieuwd hoe hiermee in andere ziekenhuizen omgegaan wordt en hoe jullie dit vorm geven. Ik heb o.a. het idee gehoord een foto in de kast te hangen met daarop precies te zien wat er in de kast moet liggen.

Maar er zijn vast nog andere ideeën die ook goed bruikbaar zijn. Kunnen jullie mij helpen?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes van Anita van Meijel
    Neurologie verpleegkundige, unit 3C
    Elkerliek Ziekenhuis Helmond

Hoi Anita,
    Wij hebben op iedere patientenkamer een lijst hangen met wat in de kast behoord te liggen. Met aantallen erbij. Dit is ook fijn voor nieuwe medewerkers zodat zij precies weten (leren) wat er bij gevuld moet worden.
    Kom maar eens kijken op afd 3e vh elkerliekziekenhuis.

Gr Geertje en Annie

Anoniem

Hoi Anita,
    Dit onderwerp wordt toevallig ook opgepakt door afd 4c in het Elkerliek ziekenhuis. Het wordt niet door mij als HKM-er gedaan, maar door een collega – verpleegkundige, John v/d Weijer. Misschien kun je de krachten bundelen en het breder aanpakken.
    Succes!
    Groet, Nelly Beelen

Hoi Anita,

Op de dialyse is er spake van een grote behandelzaal en twee aparte behandelkamers wanneer wenselijk is dat men apart behandeld wordt.
    We vullen wasgoed dagelijks aan, hebben hier geen aparte kasten voor, onze patiëntengroep maakt eigenlijk voornamelijk gebruik van slopen en dekens wanneer ze in de behandelstoelen zitten, de voorraad wordt aangevuld vanuit de waskarren (met hoes en afsluitbare rits) vanuit de gang naar zaal op een karretje , maar het verbruik is groot, we leggen nl geen voorraadje aan op zaal.
    gr Anka

Onze voorraad in de kasten op de kamers is ook altijd hetzelfde, hiervoor liggen in de la een geplastificeerde lijst waar alle aantallen opstaan, bij ons vult de afdelingsassistent dagelijks alle kamers en dus de kastjes bij, wij hebben een minimale voorraad was, enkele handschoenen maar verder erg weinig, overig ligt in een verbandkar op de gang om niet veel voorraad op de kamer te hebben ivm bacterien en smetting etc.

Succes met je onderwerp

Groetjes jesse van het elkerliek ziekenhuid

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.